Herinneringen voor het leven

In de loop der jaren hebben we veel bijzondere projecten mogen ontwikkelen en uitvoeren als stichting. Grote projecten voor veel mensen, speciaal bedacht en ontwikkeld samen met uiteenlopende lokale partners. Maar ook kleine bijzondere projecten die de spotlights nooit hebben bereikt ter bescherming van de kwetsbare doelgroep.

Een ding is duidelijk: elk project laat een onuitwisbare indruk achter. Het zijn daardoor voor velen herinneringen voor het leven. Daarom zijn wij trots op wat we doen:
Together Creating Memories

Onze lopende projecten

Stadstour: Joris en de Draak

Bij de start van het nieuwe schooljaar is het voor veel brugklassers erg spannend. Een nieuwe school met andere kinderen in een nieuwe omgeving. Om het ijs te breken en de leerlingen op een actieve manier te betrekken in hun nieuwe omgeving heeft Building Arts een uniek project ontwikkeld: Stadstour Joris & de Draak.

Programmaraad Jeugdtheater

De programmaraad bestaat uit bevlogen vrijwilligers met affiniteit voor theater. In de schoolvakanties organiseren en programmeren zij, samen met theaterprofessionals van Building Arts, leuke en laagdrempelige jeugdtheatervoorstellingen in Theater Het Plein in Ridderkerk.

Onze vorige projecten

UNICEF Kinderrechten filmfestival

Tussen 2016 en 2020 organiseerde wij jaarlijks het UNICEF Kinderrechten Filmfestival in de Gemeente Ridderkerk. Binnen de Brede School werden per wijk filmlessen gegeven aan kinderen tussen 8 en 12 jaar. Het thema: de kinderrechten van UNICEF. Uit de lessen kwamen jaarlijks een tiental korte films voort, welke in een echt filmfestival de strijd met elkaar aan gingen om de titel. De winnaar van deze avond kreeg een professionele remake, welke daarna in première ging in Pathé Tuschinski in Amsterdam.

Gezond in Beverwaard

In het ontwikkelproject Gezond in Beverwaard onderzocht de Veldacademie drie jaar lang hoe de leefstijl van kinderen en hun huishoudens in Rotterdam Beverwaard verbeterd kan worden. Stichting Building Arts was als projectpartner verantwoordelijk voor de inhoudelijke invulling van het programma op Rotterdamse school. Middels cultuureducatie en talentontwikkeling mochten wij ons steentje bijdragen aan de mentale gezondheid en ontwikkeling van 60 kinderen. Dit fantastische project vond tussen 2016 en 2019 plaats.